Kunnen mensen de kwantum wereld direct waarnemen?

Er lijkt in de wereld van de fysica langzaam maar zeker een beweging op gang te komen die de verbinding tussen het bewustzijn van de waarnemer en het waargenomene serieus aan het onderzoeken is. Op dit moment is uit onderzoek al gebleken dat de menselijke zintuigen werken en waarnemen op kwantumniveau. Niet alleen het oog dat na aanpassing in staat blijkt om één enkel foton waar te nemen, maar al onze zintuigen blijken op dat niveau waar te kunnen nemen. Lees het artikel van William C. Bushell Ph.D. and Maureen Seaberg op https://www.scienceandnonduality.com/ (SAND).

Can Humans Directly Observe the Quantum World? Part I

Ir. Paul J. van Leeuwen MSc behaalde zijn ingenieursdiploma voor technische natuurkunde in 1974 aan de TU Delft. Kwantumfysica was nog geen onderdeel van zijn curriculum toen. Veel later in zijn carrière ontdekte hij de kwantumfysica en haar connectie met informatie en bewustzijn. Na zijn pensionering startte hij postacademische cursussen in kwantumfysica, informatie en bewustzijn. Hij schreef een boek Kwantumfysica, informatie en bewustzijn waarin de inhoud van zijn cursussen is samengevat.